Polityka zwrotów na Biore.pl
Na tej stronie znajdziesz niezbędne informacje o zwrotach. Dowiesz się, jak zrezygnować z zakupu, skąd wziąć formularz zwrotu, jak skontaktować się ze sprzedawcą, zapakować i odesłać zakupiony przedmiot na adres wskazany przez sprzedającego oraz kiedy sprzedający zwróci Ci wpłatę.
1. Warunki zwrotu – kto i kiedy może zwrócić przedmiot
A. Komu przysługuje prawo do zwrotu zakupionego produktu
Masz prawo do zwrotu, kiedy kupujesz jako konsument, czyli:
jesteś kupującym, który nie prowadzi działalności gospodarczej
prowadzisz działalność gospodarczą i jako osoba fizyczna kupujesz przedmiot na potrzeby swojej działalności, ale zakup nie ma dla Ciebie charakteru zawodowego (dotyczy jednoosobowych działalności gospodarczych).
B. Sprzedający może odmówić prawa do zwrotu, gdy:
kupujesz produkt z ograniczonym prawem do zwrotu - towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych.
Do takich produktów należą m.in. bielizna (majtki, biustonosze, skarpety, rajstopy), nakrycia głowy, opaski, kosmetyki, perfumy - wszystko to, czego nikt łącznie z Tobą, nie chciałby używać po kimś. Możesz zwrócić takie produkty przed otwarciem.
w sposób nieodwracalny, trwały zmieszasz lub połączysz tę rzecz z inną, np. wymieszasz płyn do naczyń z wodą.
2. Rezygnacja z zakupu – jakie masz możliwości
Jeśli kupisz na Biore.pl, ale zmienisz zdanie i zechcesz zrezygnować z tego zakupu, możesz skorzystać z dwóch opcji.
A. Rezygnacja z zamówienia
Z poziomu konta możesz łatwo zrezygnować z zamówienia lub jego części, dopóki ma status “Nieprzetworzone”. Wtedy wystarczy kliknąć krzyżyk, aby anulować zamówienie lub jego część. Zakupu nie anulujesz, gdy status Twojego zamówienia zmieni się na inny, niż “Nieprzetworzone”. Wtedy należy skontaktować się z obsługą sklepu poprzez sposób wskazany przez sprzedawcę w zakładce “Info” w profilu sprzedawcy (telefonicznie z obsługą sklepu, e-mailem, bądź poprzez messenger).
B. Zwrot produktu
Jeśli nie zdążyłaś zrezygnować z zamówienia, możesz zwrócić produkt. Sprzedawca nie pokrywa kosztów zwrotu przesyłki.
Wypełnij wydrukowany bądź przepisany ręcznie Formularz zwrotu towaru – czyli oświadczenie o odstąpieniu od umowy, pobrane stąd:
3. Termin na poinformowanie sprzedającego i nadanie przesyłki
Gdy zwracasz towar, musisz poinformować o tym sprzedającego we wskazany przez niego w jego regulaminie sposób, a następnie nadać do niego przesyłkę zwrotną. Wyślij zapakowany produkt na adres wskazany przez sprzedawcę w zakładce “Info” w profilu sprzedawcy bądź podany przez niego w korespondencji (telefonicznie, e-mailem, poprzez komunikator messenger)
A. Poinformuj sprzedającego o zwrocie
Zgodnie z prawem masz maksymalnie 14 dni (licząc od następnego dnia po otrzymaniu przesyłki), aby powiadomić sprzedającego o zwrocie towaru.
B. Ile masz czasu na nadanie przesyłki zwrotnej
Po wypełnieniu Formularza zwrotu towaru masz kolejne 14 dni kalendarzowych, aby nadać przesyłkę.
4. Sposób nadania przesyłki zwrotnej
Przesyłkę nadasz na koszt własny. Etykietę lub kod do zwrotu kupisz bezpośrednio od przewoźnika. Sprawdź w informacjach o sprzedającym, którego przewoźnika wybrać, aby przesyłka dotarła. Wyślij na adres podany przez sprzedawcę.
5. Pakowanie przesyłki zwrotnej
Jako nadawca przesyłki to Ty odpowiadasz za jej bezpieczne zapakowanie tak, aby dotarła do sprzedającego nieuszkodzona. Zadbaj o to, aby dołączyć wszystkie elementy - oryginalne opakowanie, metki, zwłaszcza metkę z kodem QR.
Przede wszystkim:
odpowiednio zabezpiecz towar – wybierz opakowanie dostosowane do towaru, na przykład karton, foliopak, odpowiednie wypełnienie przesyłki itp.
nie przyklejaj etykiety na oryginalnym opakowaniu towaru, tylko na kartonie lub na materiale pakunkowym
Gratis do zakupu
Jeśli do zakupionego przedmiotu sprzedający dołączył gratis, to należy go zwrócić razem z odsyłanym w całości zamówieniem.
A. Uszkodzenie zwracanego towaru
Sprzedający może pomniejszyć kwotę zwrotu Twojej wpłaty, jeśli zwrócony towar:
został przez Ciebie uszkodzony
będzie nosić ślady użytkowania, które świadczą o tym, że towar był używany w większym stopniu/bardziej niż wymaga tego sprawdzenie jego właściwości – na przykład będzie brakowało elementów, widoczne będą ślady noszenia, metki zostaną oderwane, uszkodzone zostaną naklejki itp.
Jeśli przesyłka została uszkodzona lub zaginęła w transporcie złóż reklamację do przewoźnika, w przypadku wysyłki na koszt własny.
6. Zwrot wpłaty od sprzedającego
A. Ile czasu ma sprzedający na zwrócenie Ci kosztów zamówienia
To zależy od polityki sklepu (zakładka “Info”), nastąpi to do 14 dni od otrzymania przesyłki przez sprzedawcę, ale może także szybciej.
Zwrot z tytułu odstąpienia od umowy – sprzedający powinien zwrócić Ci wpłatę niezwłocznie po otrzymaniu i sprawdzeniu towaru, ale nie później niż 14 dni od chwili, gdy otrzyma wypełniony przez Ciebie formularz zwrotu towaru.
Zwrot z tytułu reklamacji (brakujący element, produkt uszkodzony, wada wykryta podczas użytkowania) – oznacza, że wnioskujesz do sprzedającego o całkowity lub częściowy zwrot pieniędzy poprzez
Sprzedający rozpatrzy Twój wniosek w trybie reklamacyjnym, w ciągu 14 dni kalendarzowych od momentu jego wysłania i jeśli uzna Twoją reklamację zwróci Ci wpłatę.
Jeżeli chcesz, aby sprzedający wymienił, dosłał brakujący element lub usunął wadę reklamowanego produktu, zgłoś reklamację bezpośrednio do niego.
Jeśli sprzedający pozytywnie rozpatrzy Twoją reklamację, zwróci Ci wartość towaru i poniesione przez Ciebie koszty transportu w przypadku zwrotu całego zamówienia, przesyłki zwrotnej i ewentualne inne uzasadnione koszty. Jeśli sprzedający rozpatrzy Twoją reklamację negatywnie, otrzymasz od niego uzasadnienie.
Zwrot wpłaty dostaniesz na rachunek bankowy, wskazany w Formularzu reklamacji.